Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Annelie - 13 maj 2013 20:23

Natten innehöll åter igen gråt o tandagnisslan... Bea försökte att söka lite tröst hos Soya, men det var inte poppis... Men när vi varit ute o kissat o bajsat några gånger somnade hon ganska gott, o sov tungt framåt morgonen, så jag kunde ändå få lite sammanhängande sömn då... Det är inte det att jag klagar, men man blir ju så trött när man inte sover som man borde... O jag vet att det är en kort period nu o att det snart går över... (Jämför väl lite för mycket med Soya, som från tredje natten bara behövde gå ut o kissa en gång o sen sov resten...)


På förmiddagen kom min syster på besök, o träffade Bea för första gången! Hon visade sej från sin busiga sida, o var väldigt aktiv. Så när Carina åkte hem, somnade Bea o sov i över en timme! Gissa vem som oxå sov då???


I eftermiddag har Soyas kompis Wille varit här på besök. Han fick inte träffa Bea, men de sågs genom altanrutan. Det var skönt för Soya att få springa av sej lite. (Det blir ju inte så långa promenader när Bea är med...)


O ikväll har Chrille o Soya varit på hundklubben o tränat rallylydnad, sen tog de en promenad hem. Så nu är hon trött, o ligger o sover på gräset!


   

När det är så här skönt ute brukar jag ligga på en filt o läsa i nån bok ute på gräset... Någon lade beslag på min kudde, o sov en lång stund...



 

När Wille kom på lekstund med Soya, fick stackars Bea vara inne på altanen... Hon hade nog gärna varit med de stora o lekt. ;)




     

-"Hej kompis, får jag vara med o leka?"



 

-"Snälla, öppna dörren så jag kan komma ut!" 




 

Efter att Wille gått hem, var Soya lite, fast bara lite, trött... 


Nu har vi varit ute på kvällspromenad, o Bea har kissat, o hon bajsade just innan promenaden.. Så nu håller vi tummarna för att Bea inte ska vara ledsen inatt! 



Ha det så bra!





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards