Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Annelie - 2 maj 2013 23:04

Ikväll har vi haft agilitykurs. Kändes som om Soya var lite seg, o kanske har "efter-löpet-segheten" börjat... Hade med mej en privat fotograf, Cajsa, idag.


                         


Efter träningen träffade vi min kusin, Ann-Charlott o hennes dotter Olivia, som går på valpkurs med Olivias lilla Tilja.

       

Olivia.


Nu är jag skittrött, o behöver nog släcka ner datorn o sova.... 


Hoppas dagen varit bra!

Av Annelie - 2 maj 2013 07:26

Igår kändes det på riktigt att det var vår, eftersom solen sken hela dagen o det var så underbart varmt!!! 


Började morgonen/förmiddagen med att skjutsa ut Olle till sin kompis William, som bor en bit utanför stan. Blev sittande hos dem på trappen i den sköna solen. Susanne, Williams mamma, o jag pratade, fikade o njöt... Hundarna lufsade runt i trädgården... Tills jag helt plötsligt kom på att jag inte sett Soya på ett tag.... Trodde att hon gått in i stallet, för att smaka lite på det goda bajset... Men ingen Soya var där... Ropade, ropade, lockade o lockade.... Men ingen Soya kom... Trodde hon gått ut i hagarna o hittat nåt spännande där, så jag gick i den ena hagen o Susanne tog den andra.... Men ingen Soya.... (Kan meddela att nu började jag bli lite orolig...) Peter, Susannes man, gick iväg till grannarna för att kolla.... Men ingen Soya.... Jag tog bilen o åkte mot den lite större vägen, ifall hon gått åt det hållet.... Men ingen Soya.... Då ringde Susanne o berättade att hon hittat henne... INNE I HUSET!!!! Vi fattade först inte hur hon kommit in, men sen kom vi på att Olle o Wille hade varit inne o lämnat sina tröjor... o då passade lilla damen förståss på att gå in! 


När vi kom hem fixade jag lite i trädgården o på eftermiddagen kom Sabina, Tuva o Wille hit. Sabina är Sannas syster, o hon var hundvakt åt Wille, som behövde få busa av sej lite. Det är mest Soya o Wille, som leker när vi ses, o Tuva leker mest själv. Men rätt som det var, skulle Soya ha samma leksak som Sabina kastade till Tuva.... O då blev de sura damerna osams, o började slåss o fräsa som värsta slagskämparna... Jag lyfte bort Soya i nackskinnet, eftesom hon stod över Tuva... Efter det var allt nästan som vanligt igen, förutom att Tuva satt under Sabinas stol resten av besöket.... Hon var inte rädd, snarare sur! Jaja, iaf så har Cajsa köpt en ny kamera, o den användes självklart flitigt, så det är hon som tagit de flesta bilderna, förutom vissa som jag tagit med henne kamera! 


                                 


Nu ska jag sätta fart så jag kommer i tid till jobbet... 


I kväll har vi agilitykurs! Ser fram emot det!


Hoppas solen skiner på er idag!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards