Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 20 april 2013

Av Annelie - 20 april 2013 20:41

Idag har Chrille, Cajsa, Olle, Soya o jag varit hos Inger utanför Halmstad för att titta på hennes goa valpar! Och JAAAA vi har tingat en tik från kullen!!! Men vi vet ännu inte vilken av tikarna det blir, men om ungefär en vecka kommer vi få besked! Egentligen hade vi bokat en tik från Toppens kennel i Dalarna, men tyvärr blev det inga valpar där.    Så då ringde jag Inger, som har en kull på tio små raringar o hon hade fortfarande tikar kvar! 


Hundarnas farmor Pernilla kom oxå, o passade på att gosa lite igen! (Antar att hon är där ofta, eftersom hon bor i närheten!) Eftersom Soya löper, o Pernillas killar var med, så fick hon stanna i bilen.


Senaste tillskottet i Pernillas flock; Bonus. 


 

Cajsa hälsar på Pulin Ester! 




 


När vi kom var det matdax för valparna!!! 





     

Lite efterrätt hos mamma Wilma skulle smaka bra! 




Två små söta rumpor!



   

En av de svarta tikarna! 




     

Söta sandfärgade tiken!!!



     

En svart tik busar med farmor Pernilla.




     

Samling hos farmor!




               

Behöver jag säga att Olle o Cajsa nog gärna hade stannat kvar de tre veckorna innan  det är dax för leverans?



 

Den söta sandfärgade tiken tycker det är så skönt att vila mot farmors sko!




     

Lite udda matning...   



 

Mormor Inger med en av tikarna!



 

   

Ute i Pernillas bil satt huligangänget från Lidhult!  Den bruna killen är Teddy, Soyas pappa! 





Chrille o Olle tog Soya med sej ner till sjön en sväng.  Inger bor så otroligt vackert!




     

Mysigt med en bror eller syster att sova på!



 

Ett trött gäng!



   

Cajsa blev väldigt kär i en av de sandfärgade tikarna!




   

Ester.



     

Valparnas pappa Phille, var väldigt sugen på att få träffa Soya! Luktade nog jättegott om henne...! 


Tack snälla Inger för att vi fick komma o gosa! O tack för fikat! (vet inte om jag kom ihåg att säga det...? Var alldeles uppe i det blå när vi åkte hem!)


Nu har jag varit ute med Soya i skogen i över en timme, så nu ska jag bara sitta här o titta på tv tills jag somnar! (Vilket kommer bli ganska snart skulle jag tro...)


Hoppas ni haft en bra dag!






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards