Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Annelie - 5 januari 2012 18:42

Fattar inte att det ska vara så svårt att vänja sej vid nytt årtal varje gång... Glömmer hela tiden att det är 2012... Men nån gång kommer jag nog lära mej...


Har jobbat denna veckan, fast idag blev jag tvungen att stanna i sängen efter migrän igår eftermiddag och kväll... Känner mej bättre i skallen igen, men inte helt ok... Därför är jag Chrille evigt tacksam som tog mitt pass i garderoben i Parken ikväll... Hade inte orkat stå där eftersom det kommer komma massor folk ikväll. Det är nostalgiafton med musik av Snowstorm, Gyllene tider och Ebba grön, tror jag.  Så i stället sitter jag här i sängen och tittar på skidskytte samtidigt som jag värmer knäna med datorn...




Idag har vi skickat Olle med sitt hockeylag till Björbo i Dalarna. De är inbjudna till en cup där de säger att några av de bästa lagen i Sverige kommer. (Vet egentligen inte om Olle o co tillhör den gruppen, men de fick väldiga lovord på Björbos hemsida och det är ju alltid kul!)  Tyvärr tror jag inte att det kommer gå så bra, eftersom de bara åker med 11 spelare och ska spela 5 - 7 matcher... Det kan ju bli lite jobbigt för dem, men jag vet att de är slitvargar när det verkligen gäller!


Först tänkte Chrille och jag åka upp och titta på dem, men istället kommer Chrille åka till Gävle och titta på Brynäs. Fast idag hörde jag att ett par pappor ev skulle åka på lördag... Och känner jag för det åker jag kanske med dem upp och hejar på grabbarna!


Så fort Chrille går ut iköket och öppnar kylen kommer Soya farande som ett skott och jag tror att hon får nåt gott att smaska på av sin Husse i de flesta fallen. Likaså brukar hon sätta sej hos honom när vi äter mat... (förstår inte det... kan det bero på att det brukar ramla ner lite på golvet hos honom...?) Men idag var det Cajsa som fick äran att ha Soya buffandes på armen under middagen.


     


"Mums, vad gott det ser ut! Tänk om man fick smaka???"


Ikväll ska jag försöka lägga mej tidigt och sova en stund innan junior-vm finalen börjar inatt!  Men först ska jag titta på tv en stund och skratta åt Ola Forssmed från Eriksdalsteatern!


Må så gott! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards