Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 8 april 2010

Av Annelie - 8 april 2010 21:47

Det gick jätte bra på kursen ikväll! Soya skötte sej alldeles utmärkt! Hon ville givetvis leka med alla, men hon fixade inkallning rakt genom högen av hundar och människor! Sen tränade vi på att gå på rad med ganska nära till hunden framför och hunden bakom, vi fick mötas och då inte låta hundarna hälsa! Jag känner att Soya har lättare att koncentrera sej om hon inte tillåts hälsa på de andra innan! Men det är många som inte förstår att jag inte vill att deras hund ska nosa på och leka med henne... Men får väl säga till varje gång, så kanske de förstår! Vi var bara 10 personer med hundar på kursen. Och på oss är det 2 ledare. På valpkursen var det säkert 10 hundar på 1 ledare. Så detta känns bättre... Att man kan få mer hjälp! Vi var många olika raser; 1 beardie, 1 schäfer, 1 lagotto, 1 labbe/golden, 1 rottis, 1 jackrussel/border collie, 1 flat, 1 dvärg schnauzer och 2 cavalierer. En salig blandning alltså!


Idag upptäckte jag även årets första fästing på Soya! Nu börjar den eviga jakten efter de otäcka smådjuren!


Chrille och jag har tittat på vilka utställningar vi skulle vilja åka på i vår och sommar! De vi har bestämt (iaf nästan) är Värnamo den 6 juni, Jönköping 19-21 juni och Borås (enbart beardisar) 4 juli! Får väl se om vi åker på nån mer, men just nu känns det som om dessa räcker! Vi får väl se hur det går i de här utställningarna först...


Nu är det sängdax igen! Dagarna går så fort! I morgon är det fredag och jag slutar tidigt! Skönt! Ska tvätta och fixa lite här hemma på eftermiddagen och sen slappa framför tv´n! Ha en bra fortsättning på kvällen och en bra dag i morgon!   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards