Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Lördag.

Av Annelie - 27 mars 2010 16:12

Idag har Chrille och Olle åkt med pendeln till Linköping för att shoppa lite och titta på LHC´s j-18 lag som spelar mot Frölunda. (Jonathan spelar där, som har spelat i Petters lag och som Chrille har tränat.)


Jag har städat lite lätt och börjat ge mej på tvätthögen som ligger i källaren...


För en stund sedan kom Soya och jag hem från en 1½ timmes promenad. Hade jag gått den sträckan vi gick i vanliga fall utan snö, hade det nog tagit hälften av tiden.... Men tänkte att vi kunde pulsa på lite... Och pulsa fick vi göra... (Iaf jag...) Gick där bara älgar och rådjur gått innan oss... Hade planerat en längre sväng, men kände att detta räckte gott och väl! Var helt slut i benen när vi kom hem! Det sköna var att vi mötte ingen och Soya kunde springa lös nästan hela tiden.

Hade med mej min nya mobil ut i skogen så det blev några bilder...



Jultomten hängde på en gren under en gran...



Soya fick med sej massor av kvistar och grenar i pälsen...



En vårbäck! Det porlade så mysigt att vi stod där en lång stund och bara njöt.





Som väntat och som vanligt var Soya väldigt blöt och smutsig när vi kom hem... Likaså var jag... Blöt upp till smalbenen och väldigt svettig! Så nu är vi nyduschade både hon och jag!


Jag ska snart skjutsa Petter till hans kompis August, som bor ca 2 mil härifrån.  Sen kommer nog Cajsa hem ifrån sin bandyavslutning.  Och ikväll släcker vi ner allt i en timme! Ganska mysigt att sitta med ljus och mysa!


Ha en bra kväll!                 

 
 
Ingen bild

carina

27 mars 2010 18:13

Vilken mobil har du köpt, Eriksson hoppas jag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards