Soya, Bea, Vera & annat.

Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Födelsedag

Av Annelie - 24 september 2009 21:40

Jaha, då var man ett år äldre! Det är inte klokt vad tiden går fort! Blev ordentligt grattad på jobbet! Eftersom jag jobbar på 2 avdelningar samlades alla barnen och sjöng för mej! De frågade hur mycket jag fyllde och när jag sa det sa en liten flicka: " Då ska Annelie snart flyga till himmelen!" Hmm.... Nja, det är ju inget jag planerat att göra än! ;) Men tolkar det som om hon tycker jag är lastgammal... Men det är nåt av det roligaste som finns, att fråga barn hur gammal de tror man är. Ofta säger de typ 8 år, men en flicka som gick på en förskola jag jobbade på för flera år sedan fick frågan och gissade på 26. Nja, sa jag, lite mera.... " Just det! 126!!!" sa hon... Och visst kan man känna sej så ibland, men hoppas inte jag ser ut som det! Obestämd


Jobbade till kl. 17. När jag kom hem hade Olle och Cajsa följt med farmor och farfar till Mantorp för lite shopping. Och Chrille åkte med Nielsens till Nässjö för att titta på Nässjö-Linköping i j-18 elit. Så Petter och jag har tagit det väldigt lugnt. Vid halv åtta tiden gick vi en liten runda med Soya. Stannade till på en stor gräsplan här uppe i skogen. Satte Soya vid Petter och tränade på "stanna kvar". När jag gått iväg första gången och precis vänt mej om hörde jag hur det kom en man joggandes alldeles bakom Petter och Soya. Trodde att hon skulle hoppa fram och upp på honom. Men hon tittade bara lång efter honom  och gjorde inte en endaste ansats till att springa efter! Jag blev så stolt över henne! Kyss


När vi kom hem anlände Olle, Cajsa, svärmor och svärfar  hem samtidigt! Vi satte på lite kaffe och åt av choklad kakan jag köpt. (delicato). Med mycket grädde på!!! Mums!


  

Min snygga lilla raring! Funderar faktiskt på att ställa ut henne igen... I november är det en valputställning i Mjölby. Det kunde vara kul eftersom det bara är valpar!!! Men får se, väntar kanske tills hon är ca 1 år.


Sköt om er och sov så gott!

 
 
Elle

Elle

24 september 2009 22:00

GRATTIS!!!

http://ellec.blogg.se

 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

24 september 2009 22:56

Stort grattis på födelsedagen !!
Hoppas du blev ordentligt firad, oavsett om du blev 26 eller 126 ;)
Tycker absolut att du ska anmäla Soya till valputställningen, jättebra träning för er båda.
Kram på er från Lidhultsgänget.

http://www.beardieboys.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 oktober 2016 18:33

I fredags mötte vi upp Pernilla och Marianne med hundar hos Susanna, där vi brukar valla. De ville prova att valla med fyra av sina hundar, som de planerade att åka och göra vallanlagstest med på söndagen. Jag passade även på att låta Bea valla lite....

Av Annelie - 18 september 2016 21:46

Idag var det dax för hundklubbens gemensamma hundpromenad. Det brukar vara såna här promenader ca var tredje söndag, och detta var första gången för mej... Är ju ofta iväg och tävlar på helgerna så det har inte funkat innan... Promenaderna har varit ...

Av Annelie - 12 september 2016 20:45

... klass 2!!! I går var vi till Falköping och tävlade agility. Där tog vi vår andra agilitypinne och har därmed "bara" en kvar innan vi kan flytta upp till tvåan! I hoppklassen är vi redan klara, men vill inte flytta upp henne innan hon är färdig me...

Av Annelie - 20 augusti 2016 11:22

... jag jobbat i en hel vecka efter semestern, och överlevt även det!  Det är ju faktiskt ganska skönt att komma in i de dagliga rutinerna som jobbet innebär, även om det är så himla superskönt med semester.    För ett par veckor sedan åkte Cajsa...

Av Annelie - 28 juli 2016 22:36

.... är fortfarande på vår sida! Det är så himla skönt med solen och värmen!    Idag hade vi bestämt träff med Felicia, Axel och hundarna på vår klubb. Där fick hundarna springa fritt och leka medan vi satt och pratade. Chrille startade grillen o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Skapa flashcards