Soya, Bea, Vera & annat.

Alla inlägg den 19 september 2009

Av Annelie - 19 september 2009 21:24

 Jaha, då har man haft premiär i ringen! Vi började dagen med att komma för sent. Hade fattat fel på pappret om när vi skulle börja, men jag gick fram och frågade om det var kört, och som tur va så fixade de in oss lite i efterhand. Tjejen som stod och ropade in hundarna frågade om jag ville gå in direkt eller lugna mej en stund. Jag svarade att jag ville in direkt så jag inte skulle hinna bli nervös!


Hon fick väldigt fina omdömen och två rosetter. BIR och HP. Eftersom hon var ensam beardie tänkte jag att det inte kunde vara så svårt att få BIR, men jag hörde senare att de inte ger BIR om inte hunden varit fin.


Sen var det en evighets väntan innan finalerna. Under den tiden pratade vi med kompisar som oxå ställde ut sina hundar. Vi åt även hamburgare och slappade.


Till slut var det dax för finalerna. 4-6 månaders valparna fick nästan vänta till sist. Vi var ca 8 hundar med. Tyvärr ville inte Soya stå, utan satte sej eller låg... Trots det kom vi trea!!! Är så himla nöjd!!!


  


  


  

Ackela var oxå ensam i sin ras.


   

Rothko (omöjligt att stava...) längst fram och hans helbror bakom.


   

Karins pumi Kalaz.


    

Cajsa värmer sej. Vi satt i skuggan mesta tiden och det var svinkalllt!!!


  

Olle, Chrille och Soya laddar inför finalen.


  

I finalringen med de andra 4-6 månaders valparna.


  

Känns lite tungt att förlora mot två små handväskor... den ene dessutom naken...


  

Den bästa posen vi lyckades frambringa... Måste träna mer på att ställa henne!!!


  

Efteråt träffade Soya sin gulliga kompis från valpkursen, Berner sennen Gibson. Han är så söt! Min favorit efter Soya på kursen! Flört


Nu när vi har smält framgångarna så har Soya oxå gjort det... Ikväll när Chrille och hon var ute och gick rullade hon sej i hundskit! Så nu har hon duschat igen....!!! Tur det inte var i morse!


Ha en bra fortsättning på lördagskvällen!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Soya och annat


Ovido - Quiz & Flashcards